Přehled hotelových hvězdiček v ČR + zajímavosti
Chcete se orientovat v kategoriích hotelových hvězdiček? Připravili jsme si pro vás užitečný přehled, co jednotlivé hvězdičky znamenají a co můžete v daném ubytovacím zařízení čekat. Od těch nejluxusnějších hotelů s početnou obsluhou (kategorie Luxus) až po nejjednodušší formy ubytování se základním vybavením pokojů a recepcí (kategorie Tourist). Navíc přidáme i zajímavosti, na které je potřeba si dávat pozor.

Kdo a jak uděluje hotelům hvězdičky?
Existuje tzv. kategorizace ubytovacích zařízení, která jasně stanovuje zásady pro jednotlivé "hvězdičky". Hotely s více než 5 pokoji se dobrovolně můžou přihlásit k jejímu získání a to s platností 5 let. Zajímavostí je, že penziony a motely můžou získat maxiálně 4 hvězdičky, ostatní se mohou ucházet až o pět hvězdiček. V České republice uděluje kategorie hvězdiček Asociace hotelů a restaurací ČR.
U nejlépe hodnocených hotelů (pětihvězdičkových) nás vždycky čeká 24 hodinová recepce a profesionální recepční mluvící nejméně třemi jazyky. Zároveň vás u vstupu vítá dveřník, poslíček, obsluha parkování a osobní dárek při příchodu do lobby (květina, welcome drink apod.). Hotel nabízí 24 hodinový room service a minibar na pokoji. Jako součást vybavení pokoje nikdy nechybí produkty osobní péče v lahvičkách, bezplatný internet a trezor. Mezi služby, které v jiných kategoriích hotelů nenajdete patří například služba žehlení, čištění obuvi a odestýlání. Zajímavostí je, že do těchto hotelů pravidelně chodí tzv. mystery guest, který kontroluje dodržování všech zásad pětihvězdičkových hotelů. Dávejte si pozor - žádné vyšší kategorie než 5 hvězdiček neexistují, a to ani v zahraničí. Uvidíte-li např. sedmihvězdičkový hotel, jedná se pouze o reklamu.
U čtyřhvězdičkového hotelu čekejte 18 hodinovou recepci, hotelovou restauraci a 24 hodinový room service. Na pokoji by neměl chybět minibar, čalouněné křeslo nebo pohovka, osušky a pantofle, kosmetické produkty a bezplatný internet. Většina čtyřhvězdičkových hotelů dává k pobytu také snídani zdarma, ale není to podmínkou. Snídaně je formou bufetu nebo snídaňového jídelního lístku. Tato kategorie je dlouhodobě mezi zákazníky nejoblíbenějším standardem hotelů v České republice.
Tři hvězdičky - v českém prostředí velmi rozšířená kategorie hotelů. Recepce vám je k dispozici 14 hodin denně a hovoří dvěma jazyky. Na vašem pokoji můžete čekat telefon, přístup k internetu, vybavenou koupelnu a nabídku nápojů k zakoupení. Ke službám hotelu se řadí možnost prádelny a žehlení, možnost požádat o polštář a přikrývku navíc. Jak už název kategorie hotelu napovídá - očekávejte komfortní formu ubytování.
Kategorie "Standard", nebo někdy označována také jako "Economy", je méně známou a hotely jí ke svým názvům spíše nepřidávají. Na pokoji mimo standardní nábytek máte možnost světla na čtení vedle lůžka a místo na odložení zavazadla. V koupelně najdete osušky a základní hygienické předměty. Recepce hotelu nenabízí žádné zvláštní služby, ale měla by garantovat platbu ubytování také metodou kreditní karty. Snídani v hotelu nabízí formou bufetu.
U poslední kategorie hotelů sice na luxus nenarazíte, nicméně základní potřeby splňuje. U všech pokojů najdete sprchu, WC a základní nábytek (postel, stůl a židle). Na recepci je možné využít telefon a uložit si cennosti. Většina jednohvězdičkových hotelů nabízí i snídaně, ale není to podmínkou. Tato kategorie hotelů je v České republice již ojedinělou a většina těchto hotelů se k jedné hvězdičce ani u Asociace hotelů a restaurací ČR nepřihlásí.
Chcete-li další tipy na výlety:
Přečtěte si článek: 6 míst, kam jít v Praze na houby
Závěrečný tip:
Chcete si některou z těchto bezpečných destinací užít s rodinou a zároveň ušetřit? Na ehotel.cz můžete využít své zaměstnanecké benefity na ubytování – ať už si vyberete pobyt přes Booking, nebo potřebujete proplatit fakturu přímo z vybraného hotelu. Navštivte naše stránky, objevte širokou nabídku a proměňte své benefity v nezapomenutelnou rodinnou dovolenou! 🌍✨